Nissan Qashqai II FL 1.5 dCi 116KM K9K (2018–2021) to topowy diesel po liftingu, idealny pod floty, taxi oraz użytkowników oczekujących maksymalnej ekonomii przy zachowaniu dobrej dynamiki oraz przestrzeni. Silnik K9K (1.5 dCi, 116KM/260Nm, rozrząd pasek, 6MT, przód) pozwala uzyskać 0–100 km/h w 11,5 s, vmax 185 km/h, spalanie w mieście 4,9–5,8 l, trasa 3,8–4,6 l. Plusem jest ultra-tania regeneracja turbo/wtrysków (osprzęt pokrewny z Renault Clio/Megane), bezproblemowa praca rozrządu (pasek co 60–80 tys.), szeroka gama zamienników, odporność na duże przebiegi flotowe (ponad 350 tys. km przy odpowiedniej eksploatacji). Kabina: wygodne siedzenia, podgrzewane fotele, bardzo pojemny bagażnik (430–1585 l), rozbudowane multimedia, ADAS, porty USB, podświetlane wnętrze i klimatyzacja automatyczna. WADY: szybkie zużycie sprzęgła przy miejskim stylu/taxi, typowe bugi softu/klimatyzacji/elektryki, wycieki turbo/uszczelek po 100–120 tys., amortyzatory do inspekcji przy dużych przebiegach, miejscowa podatność baka i krawędzi drzwi na rdzę bez konserwacji, sporadyczne usterki DPF/EGR przy wyłącznie miejskiej eksploatacji. Wymaga cyklicznych wymian oleju, filtrów (co 10 tys.), przeglądów turbo i rozrządu, obsługi softu/ADAS oraz sezonowej archiwizacji podwozia. Idealny wybór na taxi daily, do flot i dla osób, które oczekują oszczędności, praktyczności oraz przewidywalnych kosztów eksploatacji przez długie lata.