NISSAN TERRANO II 2.7 TDI 125KM TD27T – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Nissan Terrano II 2.7 TDI 125KM TD27T (2000–2006) – najmocniejsza odmiana legendarnego diesla, uwielbianego za elastyczność i bezproblemowość. TD27T (2.7 TDI, 125KM/250Nm, turbo, pasek rozrządu, 5MT, 4WD Easy Select) daje lepszą dynamikę: 0–100 km/h w 13,2 s, vmax 162 km/h, spalanie miasto 10,8–12,5 l, trasa 8,6–9,5 l. Największe zalety: bardzo mocny blok silnika, niezniszczalna rama i napędy, szeroka baza zamienników, tani serwis turbo/wtrysków, bardzo prosta elektronika, przewidywalność i łatwa obsługa układów napędowych. Kabina: wygodna, duża widoczność, sporo miejsca na 5–7 osób, bagażnik 450–1800 l, funkcjonalność, klimatyzacja, dobre ogrzewanie. Wadą jest szybkie zużycie sprzęgła przy flocie/taxi, typowe wycieki turbo/uszczelek po ok. 110–130 tys., bugi centralnego/zamka i sterowania szybami, amortyzatory do inspekcji na off-roadzie, miejscowa podatność na rdzę i korozję ramy. Niezbędne są regularne wymiany rozrządu/oleju, serwis turbo, kontrola amortyzatorów i napędów. To auto do pracy ekstremalnej: rolnicy, firmy budowlane, taxi terenowe, wyprawowe daily lub baza do przeróbek off-roadowych – niezawodność, uniwersalność i tania eksploatacja.