Układ SCR to skomplikowany system, którego awarie mogą prowadzić do poważnych problemów z eksploatacją pojazdu. Najczęstsze objawy uszkodzenia to pojawienie się komunikatów o błędach systemu AdBlue lub SCR na desce rozdzielczej, kontrolka „check engine”, ograniczenie mocy silnika (tzw. tryb awaryjny), a w skrajnych przypadkach – całkowita blokada rozruchu po przejechaniu określonego dystansu. Typowe symptomy to również zwiększone zużycie AdBlue, częste dolewanie płynu mimo braku wycieków, pojawienie się białego dymu z wydechu (spalanie nadmiaru AdBlue), trudności z rozruchem w niskich temperaturach oraz nierówna praca silnika. Awarie mogą być spowodowane uszkodzeniem wtryskiwacza AdBlue, zapchaniem katalizatora, awarią podgrzewacza, czujników NOx lub jakości płynu, a także problemami z modułem sterującym. W przypadku stwierdzenia któregokolwiek z powyższych objawów należy jak najszybciej udać się do serwisu na diagnostykę komputerową – jazda z niesprawnym układem SCR grozi nie tylko wzrostem emisji spalin i utratą homologacji, ale także wysokimi kosztami naprawy, blokadą silnika oraz mandatem podczas kontroli drogowej. Regularne serwisowanie, stosowanie wysokiej jakości AdBlue i szybka reakcja na pierwsze sygnały awarii pozwalają uniknąć poważnych problemów z układem SCR.