Uszkodzony siłownik bagażnika potrafi skutecznie utrudnić życie użytkownikowi samochodu, zwłaszcza gdy usterka pojawia się niespodziewanie. Do najbardziej charakterystycznych objawów zalicza się: opór przy ręcznym otwieraniu lub zamykaniu klapy, brak reakcji na polecenia z pilota i przycisków, zatrzymywanie się klapy w połowie ruchu, zgrzyty, stukoty lub nieprzyjemne dźwięki podczas ruchu oraz „osłabienie” siłownika manifestujące się samoistnym opadaniem klapy. W samochodach z funkcją soft-close i zadanym limitem wysokości otwarcia, objawami mogą być nieprawidłowe zatrzymywanie się klapy, brak możliwości pełnego otwarcia albo gwałtowne zamykanie się bagażnika bez sygnału ostrzegawczego. Nierzadko pojawia się komunikat błędu na desce rozdzielczej – ostrzeżenie o niedomknięciu lub awarii systemu otwierania bagażnika. W pojazdach wyposażonych w czujniki przeciążeniowe siłownik może przestać działać po wykryciu oporu lub przeszkody, a po zresetowaniu dalej nie wracać do prawidłowej pracy. Inne symptomy to nieregularny ruch (szarpanie, zatrzymywanie się), utrata „mocy” – klapa nie podnosi się nawet w połowie i konieczne jest siłowe podnoszenie, a także pojawiające się okresowo problemy związane z warunkami atmosferycznymi (np. przymarzanie mechanizmu, zawilgocenie układu elektrycznego). Przy zauważeniu opisanych objawów zaleca się kontrolę przewodów sterujących, sprawdzenie poprawności działania pilota, a w przypadku braku poprawy – wizytę w serwisie i diagnostykę komputerową. Ignorowanie symptomów może prowadzić do trwałego uszkodzenia mechanizmu lub nawet groźnych incydentów (np. gwałtownego opadania klapy podczas załadunku).