Opel Ampera 2012 to przełomowy model w gamie marki, który wprowadził na europejski rynek nowoczesny napęd hybrydowy typu plug-in z rozszerzonym zasięgiem. Auto bazowało na amerykańskim Chevrolecie Volt, jednak otrzymało odmienną stylistykę dopasowaną do europejskich wymagań estetycznych i jakościowych. Nadwozie pięciodrzwiowego liftbacka mierzy 4498 mm długości, 1787 mm szerokości i 1430 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2685 mm, co pozwalało na wygodne podróżowanie czterem dorosłym pasażerom. Masa własna samochodu wynosiła około 1730 kg, co wynikało z zastosowania akumulatorów litowo-jonowych i złożonego układu hybrydowego. Pod maską Ampery znalazł się silnik elektryczny generujący 150 KM (111 kW) i moment obrotowy 370 Nm, który zapewniał natychmiastowe przyspieszenie i bardzo płynne prowadzenie. Akumulator o pojemności 16 kWh umożliwiał jazdę w trybie czysto elektrycznym na dystansie około 40-80 km w zależności od warunków jazdy, co w miejskich realiach pozwalało całkowicie zrezygnować z używania silnika benzynowego. Gdy poziom baterii się obniżał, do pracy włączał się czterocylindrowy silnik benzynowy 1.4 o mocy 86 KM, działający jako generator prądu, co zwiększało zasięg całkowity do ponad 500 km. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosiło około 9 sekund, a prędkość maksymalna to 161 km/h. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym zależało od stylu jazdy – w przypadku regularnego ładowania możliwe było przejechanie setek kilometrów przy spalaniu na poziomie 1-2 litrów na 100 km, podczas gdy w dłuższych trasach Ampera zużywała średnio 5-6 litrów benzyny. Zbiornik paliwa miał pojemność 35 litrów, a ładowanie akumulatorów z gniazdka domowego trwało około 4-6 godzin. Bagażnik Ampery oferował 310 litrów pojemności, co było wartością wystarczającą dla samochodu klasy kompakt. Wnętrze wyróżniało się futurystycznym stylem – znajdowały się tu dwa cyfrowe wyświetlacze, jeden zastępujący klasyczne zegary, a drugi na konsoli centralnej sterujący multimediami i parametrami jazdy. Materiały były wysokiej jakości, a wyposażenie bogate, obejmujące skórzaną tapicerkę, system multimedialny z nawigacją, kamerę cofania i system nagłośnienia premium. Komfort pasażerów zwiększały podgrzewane fotele i automatyczna klimatyzacja. Opel Ampera był samochodem przeznaczonym dla klientów świadomych ekologicznie, którzy oczekiwali technologicznego zaawansowania i realnej oszczędności w eksploatacji. To auto dobrze sprawdzało się zarówno w mieście, jak i na trasie, będąc prekursorem dzisiejszych hybryd plug-in. Ceny tego modelu w Polsce w 2012 roku wynosiły około 180-200 tys. zł, co czyniło go autem drogim, ale unikatowym i innowacyjnym.