Opel Astra G Cabrio od Krzysztofa

Opel Astra G Cabrio Krzysztofa to samochód, który od początku miał być autem na lato, zapewniającym przyjemność z jazdy w słoneczne dni. Model z 2002 roku, napędzany silnikiem Z22SE, został wybrany ze względu na swoją linię nadwozia, powrót do marki Opel i chęć uczestnictwa w OWLA X. Wybór podyktowany był również ceną, gdyż inne cabrio, zwłaszcza BMW, znacząco przekraczały założony budżet. Astra miała spełniać funkcję fun caru na lato i codziennego środka transportu w cieplejsze dni.

DSC00212 scaled

Stan samochodu był kluczowym kryterium podczas zakupu. W przeciwieństwie do innych egzemplarzy, które okazały się mocno zużyte, ten model wyróżniał się bardzo dobrą kondycją blacharską i lakierniczą, zadbanym wnętrzem oraz w pełni sprawnym dachem. Nie wymagał generalnych prac renowacyjnych, co było dużą zaletą. W momencie zakupu posiadał jedynie sprężyny obniżające Eibach 30/30.

Inspiracją do budowy auta były własne pomysły, uzupełnione zdjęciami i projektami tuningowymi znalezionymi w internecie. Wszystkie decyzje dotyczące modyfikacji były podejmowane samodzielnie, bez korzystania z gotowych projektów czy usług firm tuningowych. Każdy samochód w garażu Krzysztofa ma określoną funkcję, a Astra została przeznaczona do użytkowania latem, mając prezentować się nienagannie, być niska i szeroka, a jednocześnie wygodna i sprawna technicznie.

DSC00019 scaled

Silnik pozostał seryjny, ale przeszedł gruntowny serwis. Głowica została poddana kompleksowemu remontowi, wymieniono wszystkie zawory oraz uszczelki, a całość spięto nowym zestawem łańcuchów rozrządu. Auto zostało obniżone za pomocą zawieszenia gwintowanego MTS Technik, co pozwoliło na precyzyjną regulację wysokości każdej osi, eliminując nierówności wynikające z wieku pojazdu.

Wizualnie Astra prezentuje styl OEM+, co oznacza brak agresywnych zmian w nadwoziu, ale zachowanie klasycznej elegancji. Jedyne modyfikacje to zawieszenie oraz felgi. Wybór padł na RH ZW3 w szerokości 8,5 cala, z oponami 195/40/17. Całe nadwozie zostało poddane pełnej korekcie lakieru i zabezpieczone powłoką ceramiczną. Wnętrze było już bogato wyposażone – skórzana tapicerka, klimatyzacja, podgrzewane fotele, multifunkcyjna kierownica i radio z fabryczną nawigacja. Jedynym brakującym elementem był podłokietnik, który został dodany. Kierownica OPC Turbo zastąpiła fabryczną, zapewniając lepszą ergonomię. Całe wnętrze zostało dokładnie wyczyszczone i zaimpregnowane, co podkreśliło jego nienaganny stan.

DSC00245 1 scaled

Elektronika pozostała seryjna, bez zmian w oświetleniu czy systemach sterujących. Astra prowadzi się pewnie i sztywno, choć zawieszenie wymaga ostrożnej jazdy po nierównościach. Użytkowana jest okazjonalnie, tylko w ciepłe, słoneczne dni.

IMG 5154 1 scaled

Podczas modyfikacji nie było większych trudności, a większość prac Krzysztof wykonał samodzielnie. Dzięki dużej dostępności części Opel nie sprawiał problemów serwisowych. Największym wyzwaniem była naprawa przewodu hydraulicznego dachu, która została wykonana własnoręcznie.

DSC00229 scaled

Projekt nigdy nie jest w pełni zakończony. Choć obecny stan samochodu w pełni odpowiada oczekiwaniom właściciela, przyszłość może przynieść kolejne zmiany. Wartościowym doświadczeniem jest samodzielna praca nad samochodem, która daje ogromną satysfakcję. Pasja do motoryzacji pozwala oderwać się od codziennych obowiązków, a efekt końcowy sprawia, że każda godzina spędzona w garażu jest tego warta.

Redakcja portalu Selected.pl
Jesteśmy zespołem pasjonatów motoryzacji, dziennikarzy i specjalistów technicznych, którzy każdego dnia tworzą rzetelne, praktyczne i unikalne treści dla kierowców. Naszym celem jest dostarczanie sprawdzonych porad, analiz usterek i inspiracji tuningowych - od eksploatacji codziennych aut po historie wyjątkowych projektów. Wierzymy, że wiedza techniczna może być przekazywana przystępnie i ciekawie, a motoryzacja to coś więcej niż tylko środki transportu - to styl życia. Sprawdź kanały social media: