Opel Astra G – dane techniczne typowe usterki

0

Opel Astra G, produkowany w latach 1998–2009, zdobył uznanie jako solidny i niezawodny samochód kompaktowy. Jednakże, jak każdy pojazd, posiada pewne charakterystyczne usterki, na które warto zwrócić uwagę. Poniżej przedstawiamy najczęściej zgłaszane problemy przez użytkowników tego modelu.

Problemy z silnikami

Silniki benzynowe:

  • 1.6 16V: Użytkownicy zgłaszają problemy z wypadaniem zapłonów, co objawia się nierówną pracą silnika oraz zapaleniem kontrolki „Check Engine”. Przyczyną mogą być zużyte świece zapłonowe, cewki zapłonowe lub uszkodzony sterownik silnika.

Silniki wysokoprężne:

  • 1.7 DTI: Częstym problemem jest awaria pompy wtryskowej oraz nieszczelności układu wtryskowego, co prowadzi do problemów z rozruchem i nierówną pracą silnika.
  • 2.0 DTI i 2.2 DTI: W tych jednostkach dochodzi do rozszczelnienia układu wtryskowego, co skutkuje przedostawaniem się paliwa do oleju silnikowego. W wersji 2.2 DTI dodatkowo mogą pękać głowice cylindrów.

Układ elektryczny

  • Regulator napięcia: W modelach z silnikiem 1.7 DTI często dochodzi do awarii regulatora napięcia w alternatorze, co objawia się rozładowywaniem akumulatora oraz migotaniem kontrolek na desce rozdzielczej.
  • Czujnik położenia wału: Uszkodzenie tego czujnika może powodować problemy z uruchomieniem silnika oraz jego nierówną pracę.

Nadwozie i wyposażenie

  • Wycieraczki: Wyrobienie bolca na ramieniu wycieraczki może prowadzić do spadania popychacza, co skutkuje nieprawidłowym działaniem wycieraczek, zwłaszcza po stronie pasażera.
  • Spryskiwacze: W niektórych egzemplarzach spryskiwacz tylnej szyby działa prawidłowo tylko na postoju, podczas jazdy strumień płynu nie trafia w szybę. Problem wynika z niewłaściwego kąta montażu dyszy spryskiwacza.

Układ chłodzenia

  • Chłodnica powietrza dolotowego: W modelach z silnikiem 1.6 16V często dochodzi do uszkodzenia chłodnicy powietrza dolotowego, co prowadzi do spadku wydajności silnika. Zaleca się regularne kontrolowanie poziomu płynu chłodniczego oraz stanu termostatu.

Korozja

  • Nadwozie: Opel Astra G jest podatny na korozję, zwłaszcza w okolicach nadkoli, progów oraz dolnych części drzwi. Regularna kontrola i konserwacja tych elementów może zapobiec poważniejszym uszkodzeniom.

Mimo, że Opel Astra G ma swoje charakterystyczne usterki, wiele z nich można zminimalizować poprzez regularną konserwację i serwisowanie pojazdu. Przed zakupem używanego egzemplarza warto zwrócić uwagę na wymienione powyżej kwestie oraz skonsultować się z doświadczonym mechanikiem.



ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj