Opel Astra J 1.3 CDTI 95KM A13DTE (2010–2015) to najmniejszy diesel z gamy, idealny na floty i dla osób oczekujących ultra-niskich kosztów eksploatacji. Jednostka A13DTE (1.3 CDTI, 95KM/190Nm, rozrząd łańcuchowy, 5MT/6MT, Common Rail II gen.) cechuje się bardzo dobrym spalaniem (miasto 5,2–6,1 l, trasa 3,9–4,7 l), odpornością na duże przebiegi i stosunkowo tanim serwisem turbo/wtryskiwaczy. Zaletą jest prosta budowa, dobra dostępność zamienników, łatwa obsługa rozrządu (łańcuch do 250 tys.), szeroka baza serwisowa i ultra-małe ubezpieczenie. Kabina Astry J oferuje dobrą kulturę jazdy do miasta, cichą pracę na wolnych obrotach, wygodne fotele i bardzo praktyczny bagażnik 370–1235 l. WADY: charakterystyczna dla tej wersji niska dynamika przy pełnym obciążeniu lub długich trasach, typowe wycieki przy turbo/uszczelkach ponad 140 tys., okazjonalne awarie zaworu EGR i czujnika ciśnienia, bugi elektroniki (centralny, wentylatory), a także podatność łańcucha na rozciąganie przy zaniedbaniu zmian oleju. Model wymaga regularnej wymiany oleju co max 10 tys., kontroli wtryskiwaczy i inspekcji łańcucha rozrządu. Świetny wybór na taxi, auto flotowe, daily dla oszczędnych i przewidujących – minimum kosztów i bardzo wysoka przewidywalność napraw.