OPEL ASTRA J FL 1.3 CDTI 95KM A13DTE – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Opel Astra J FL 1.3 CDTI 95KM A13DTE (2012–2015) to najoszczędniejszy diesel dla flot i miejskich użytkowników. Silnik 1.3, 95KM/190Nm, rozrząd łańcuch, Common Rail, 5MT/6MT, niskie spalanie: miasto 5,0–5,9 l, trasa 4,0–4,8 l. Plusy: bardzo oszczędny, elastyczny, dobra kultura pracy, rozrząd praktycznie do 200–250 tys. km, tania regeneracja turbo/wtrysków, niskie OC i podatki, łatwa naprawa w każdym serwisie, świetny do długich tras przy spokojnej jeździe. Wady: stosunkowo drogą naprawa wtryskiwaczy i pompy CR przy zaniedbaniach (osprzęt MultiJet), typowe zapychanie DPF przy mieście, łańcuch lubi się rozciągnąć po 120–150 tys., usterki zaworu EGR, bugi elektroniki, niska dynamika pod obciążeniem, przypadkowe wycieki paliwa i wyższy hałas przy wysokich obrotach. Model wymaga regularnych wymian oleju (max 10 tys.), okresowej diagnostyki rozrządu, przeglądów DPF/EGR, inspekcji pompy i elektroniki. Idealny do taxi, tzw. city-car, dla oszczędnych i użytkowników flotowych ceniących niskie koszty i przewidywalność.