Opel Astra K 1.6 CDTI ECOTEC Diesel 135KM D16DTH (od 2015) powstał jako alternatywa dla silników ISUZU 1.7 i wcześniejszych 2.0. Jednostka: Common Rail, turbo, AdBlue, Euro 6d, 135KM/320Nm, rozrząd łańcuch, 6MT, charakteryzuje się bardzo dobrym stosunkiem dynamiki do spalania (miasto 5,2–6,2 l, trasa 4,5–5,3 l). Plusy – znakomita wytrzymałość pod warunkiem regularnego serwisu, dobra baza tanich części, bardzo niskie koszty eksploatacji, łatwa regeneracja osprzętu, niska awaryjność turbiny, system Start&Stop. Wnętrze zapewnia dużo miejsca, praktyczny kokpit i cichy bagażnik. Do typowych minusów zalicza się: ryzyko rozciągania łańcucha rozrządu (wymiana przed 150 tys.), sporadyczne bugi czujników DPF, wycieki z pompy vacum, bugi kolektora wydechowego z EGR, sporadyczne usterki AdBlue, wycieki oleju z dolotu i usterki elektroniki. Kluczowa jest obsługa serwisowa: regularna wymiana oleju, inspekcje rozrządu, DPF/EGR, AdBlue. Idealny wybór jako auto flotowe, do taxi, rodzinne, dla oszczędnych i firm – doskonały kompromis ceny, trwałości i osiągów codziennych.