OPEL ASTRA K 1.6 ECOTEC DIESEL 110KM D16DTI – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Opel Astra K 1.6 ECOTEC Diesel 110KM D16DTI (debiut 2019) to propozycja Opla dla osób poszukujących ekonomii i prostej obsługi. Silnik 4-cylindrowy, Common Rail, 110KM/300Nm, rozrząd łańcuch, turbo, Euro 6d z AdBlue – typowy wół roboczy floty, taxi czy rodzinnego daily. Spalanie: miasto 5,6–6,4 l, trasa 4,1–4,8 l. Plusy: bardzo niskie koszty eksploatacji, bardzo dobra dostępność części i tania regeneracja, nowoczesna technologia wtrysku (SCR/AdBlue), świetne osiągi do jazdy w mieście i trasie, pakowny bagażnik i wygodna kabina. Wady: szybkie rozciąganie łańcucha rozrządu po ok. 100 tys., awarie czujników DPF, przypadki wycieków z uszczelki pompy vacum i kolektora, bugi elektroniki, przeciętna dynamika pod obciążeniem (gorsza elastyczność z pełnym bagażem), hałas na wysokich obrotach i ryzyko zapchania DPF przy miejskich przebiegach, sporadyczne awarie AdBlue. Wymaga regularnego serwisu układu smarowania (olej co 10 tys.), inspekcji łańcucha i systematycznego przeglądu DPF/EGR/AdBlue. Astra K 1.6 110KM D16DTI to wzorzec taniego daily na dojazdy, floty i drugiego auta rodzinnego.