Opel Astra L 1.5 Turbo D 131KM DV5RC (od 2022) to nowa generacja diesla z grupy PSA (BlueHDi), montowana także w Peugeotach i Citroenach, ukierunkowana na niskie spalanie i ekologiczne normy (Euro 6d). Silnik: turbodiesel o mocy 131KM/300Nm, rozrząd pasek, AdBlue, DPF, SCR. Osiągi: 0–100 km/h w 10,6s, spalanie miasto 5,0–5,5 l, trasa 4,2–4,8 l. Atuty: niskie spalanie także przy dużych prędkościach, cicha praca, bardzo dobra elastyczność, wysokie możliwości konfiguracji wyposażenia, zgodność z normami ekologicznymi. Wady: awarie filtra DPF (szczególnie przy jeździe na krótszych dystansach), typowe zabrudzenia EGR, wycieki z pompy AdBlue, bugi elektroniki, wyższe koszty obsługi serwisowej niż w klasycznych 1.6 CDTI, pojedyncze wycieki z turbiny oraz hałas na zimno. Regularna czyszczenie EGR, serwis DPF i przeglądy systemu AdBlue wymagane co 30 tys., konieczna wymiana oleju i filtrów przy każdych 10 tys., diagnostyka softu. Astra L 1.5 Turbo D 131KM sprawdzi się we flotach, firmach, taxi, rodzinnych daily oraz dla oszczędnych kierowców szukających ekonomii i komfortu jazdy nawet przy dużych przebiegach.