Opel Crossland X 1.2 12V 82KM EB2F to wolnossący benzyniak Grupy PSA, montowany w Crosslandach X od 2017 r., szczególnie często wybierany przez floty, taxi oraz osoby szukające prostego, taniego w utrzymaniu miejskiego SUV-a. Sam 3-cylindrowy silnik 1.2 (kod EB2F, 1199cm³, 82KM, 118Nm) ma pasek rozrządu typu “mokry” pracujący w kąpieli olejowej – rozwiązanie ciche, ale wymagające ścisłego serwisu i częstych przeglądów. Dużą zaletą tej wersji jest wyjątkowo niskie zużycie paliwa: w mieście da się zejść poniżej 6,5l, dynamiczna trasa to często 5–5,7l. Auto cechuje bardzo tania obsługa mechaniczna dzięki dostępności części zamiennych, prosta obsługa napraw, niska awaryjność osprzętu i dobra przewidywalność kosztów. Plusem jest także cicha praca na wolnych obrotach i bezproblemowa adaptacja do LPG. Wady: krótki cykl życia paska rozrządu (łuszczenie, zanieczyszczenie smoka pompy oleju), szybkie zużycie świec zapłonowych, możliwe wycieki spod pokrywy zaworowej, okazjonalne bugi cewek i uszczelnień. Wnętrze przestronne, ergonomiczne, acz materiały kabiny i wyciszenie nie należą do topowych klas w segmencie SUV. W praktyce, przy zachowaniu cyklicznych wymian oleju (max 10 tys. km) i inspekcji rozrządu (najlepiej 70–90 tys. km), auto bezproblemowo wytrzyma długie miejskie przebiegi. To typowy miejski minimalista, idealny do dojazdów, pracy, a także drugiego auta rodzinnego.