Insignia 1.4 Turbo Ecotec 140KM to kompromisowy wybór do codziennego użytku – mocny, dynamiczny i względnie oszczędny w mieście (7,2–8,0 l), na trasie potrafi zejść do ok. 6l. Silnik benzynowy, czterocylindrowy, z turbosprężarką, łańcuchowym rozrządem i wielopunktowym wtryskiem dobrze toleruje LPG. Atuty: niska awaryjność głównych komponentów (przy regularnych wymianach oleju co max 15 tys.), solidne osiągi (0–100km/h ok. 10,9s), dobre przyspieszenie na trasie oraz trwałość jednostki przy spokojnej eksploatacji. Słabe punkty to: możliwe wycieki z turbosprężarki, szybkie zużycie świec i cewek, kosztowna wymiana dwumasy po 120–150 tys., a w wersjach po liftingu ryzyko uszkodzenia tłoków, sporadycznie także awarie sterownika głównego. Skrzynia biegów M32 wymaga szczególnej uwagi na poziom i jakość oleju; znana jest z problematycznych łożysk, których przedwczesna awaria kosztuje kilka tysięcy złotych. Model dobrze znosi LPG, pod warunkiem częstego serwisu i ostrożności na trasach.