OPEL INSIGNIA 1.6 16VVVT 115KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Insignia 1.6 16V VVT 115KM to klasyczna wolnossąca benzyna z rodziny Family 1, cechująca się wysoką odpornością na wyższe przebiegi oraz relatywnie niską awaryjnością. Silnik 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wielopunktowy wtrysk, pasek rozrządu do wymiany co 150 tys. lub 10 lat. Model uznawany za bardzo trwały, tani w serwisie (brak turbosprężarki, prosta głowica) i doskonale tolerujący LPG. Wady: wysoki poziom spalania (8,5–9,5 l miasto, 6,6–7,1 l trasa), sporadyczne wycieki oleju, nieco słaba dynamika (masa auta robi swoje), regularnej kontroli wymagają popychacze szklankowe i układ zapłonowy. Elektronika ECU miewa awarie, jednak podlega tanim naprawom. Zaleca się skrócenie interwału olejowego do 10 tys., regularne oględziny układu rozrządu i kontrolę szczelności układu chłodzenia. To wolnossąca Insignia, nadająca się na taxi, flotę oraz dla fanów taniego LPG i przewidywalnych kosztów.