Opel Insignia 1.8 Ecotec 140KM (Z18XER) to odmiana doceniana za prostotę konstrukcji i wysoką trwałość – 4-cylindry, 16V, wielopunktowy wtrysk, zmienne fazy rozrządu. Silnik sprawdza się zarówno w mieście, jak i na trasie: jest odporny na LPG, ma dużą tolerancję na gorszą eksploatację, przy prawidłowym serwisie uchodzi za najtrwalszy w serii. Wady: wysoki poziom spalania (miasto 8,7–9,7l, trasa 6,5–7,5), typowe wycieki oleju, początkowe lata miały problem z zaworkami faz rozrządu (blokujące kanały olejowe). Szczególną uwagę należy poświęcić interwałowi olejowemu – wydłużony do 30 tys. km potrafi prowadzić do kosztownych awarii rozrządu. Skrócenie cyklu do 10 tys. znacząco zwiększa niezawodność i obniża ryzyko uszkodzeń głowicy. Samochód oferuje dobrą dynamikę jak na wolnossące 1.8, komfort jazdy i ogromną wytrzymałość zawieszenia. To klasyk dla osób chcących mieć Insignię na długo i tanio ją eksploatować, szczególnie jeśli jeżdżą na LPG lub szukają taniego auta z segmentu D.