Opel Insignia 1.6 16V SIDI Turbo 170KM to silnik produkcji węgierskiej, 4-cylindrowy, z bezpośrednim wtryskiem, turbodoładowany, z łańcuchem rozrządu oraz start-stopem. W codziennym użyciu zapewnia bardzo dobre przyspieszenie (0–100 km/h w ok. 9,5s), wysoką kulturę pracy i niską emisję dzięki normie Euro6. Największe atuty to cicha praca, trwałość (przy regularnej wymianie oleju na pełnym syntetyku), dobre wyciszenie oraz zużycie paliwa 7,3–8,7l w mieście i 6–7l na autostradzie. Na minus: zdarzają się przypadki rozciągania łańcucha rozrządu ok. 100–130 tys. km (kosztowna wymiana), pojedyncze awarie termostatu i pompy wody, umiarkowanie drogie świece. Silnik nie jest zalecany do montażu instalacji LPG, a regularny serwis i korzystanie ze wzorcowego oleju znacząco obniża ryzyko kosztownych napraw. To propozycja dla tych, którym zależy na kulturze pracy i umiarkowanych kosztach nowoczesnej benzyny turbo.