OPEL MOKKA X 1.4 16V EDIT ECOFLEX 152KM B14XFT – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Opel Mokka X 1.4 16V EDIT ecoFLEX 152KM B14XFT to jedna z najciekawszych i najbardziej wszechstronnych benzynowych jednostek turbo w tej gamie. Silnik z rodziny B14XFT to 4-cylindrowa konstrukcja z turbosprężarką, bezpośrednim wtryskiem i pełnym pakietem ecoFLEX. Łączy świetną dynamikę (0–100 km/h ok. 9,1 s), wysoką elastyczność (245Nm), bezpieczeństwo układu napędowego oraz komfortową jazdę. Realne spalanie to ok. 7,2–8,7 l/100 km, przy czym przy dynamicznej jeździe wartości rosną powyżej 9,5 l – istotne jest więc pilnowanie stylu prowadzenia i terminowej wymiany oleju. Plusem jest bardzo dobra współpraca z aucie z LPG, trwałość łańcucha rozrządu, szybkie nagrzewanie wnętrza oraz szeroka przejrzystość obsługi. Wadą tej konfiguracji bywa drogi serwis osprzętu turbo przy zaniedbaniach – awarie najczęściej dotyczą cewki zapłonowej, świec, sporadycznie termostatu czy drobnych wycieków płynu chłodzącego. Wnętrze Mokki X jest wygodne i dobrze wygłuszone; bagażnik wystarczająco pakowny na rodzinne wyjazdy. Kluczowe dla żywotności silnika jest pilnowanie jakości oleju i regularna inspekcja układu chłodzenia oraz zapłonu. To bardzo bezpieczny wybór jako daily, drugie auto w rodzinie, a także pojazd klasy cross-over na dalekie trasy, urlopy i miejskie eskapady.