OPEL OMEGA B 2.0 DTI 16V 101KM Y20DTH – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Opel Omega B 2.0 DTI 16V 101KM Y20DTH to klasyka wśród dużych rodzinnych samochodów z końcówki lat 90. Solidny czterocylindrowy diesel z bezpośrednim wtryskiem (pompa Bosch VP44), rozrząd oparty o trwały łańcuch oraz dobra dynamika (230Nm, moc 101KM) czynią go dobrym kompanem na długie trasy i spokojną codzienność. Główne atuty tej jednostki to odporność na polskie paliwa, szeroka baza zamienników i łatwość naprawy. Omega B jest wygodna, ma ogromny bagażnik i nadaje się idealnie na rodzinne podróże. Typowe wady: awarie pompy wtryskowej (zwłaszcza elektroniki, koszt naprawy bywa wysoki), zużycie uszczelki pod głowicą, wycieki oleju, wycieki płynu chłodniczego oraz pobór oleju – należy pilnować poziomu. Niewielkim minusem jest głośna praca przy wyższych obrotach i odczuwalny turbo-lag. Dobrze utrzymana Omega potrafi przejechać 500 tys. km, ale wymaga częstej wymiany oleju (co 10–12 tys.) i regularnych przeglądów rozrządu. Komfort jazdy i ilość miejsca jest bezkonkurencyjna jak na te roczniki, lecz eksploatacja wymaga doświadczonego mechanika.