OPEL OMEGA B 2.0 I 115KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Opel Omega B 2.0i 8V 115KM to jedna z najbardziej trwałych i niedrogich w użytkowaniu jednostek benzynowych swoich czasów. Czterocylindrowy silnik z wielopunktowym wtryskiem, bezkolizyjnym paskiem rozrządu (zrywanie nie powoduje uszkodzenia zaworów), żeliwny blok, aluminiowa głowica i prosty układ zapłonowy sprawiają, że ten napęd uchodzi za synonim długowieczności. Regularna wymiana paska co 100–120 tys. km i oleju oraz serwisowanie układu zapłonowego gwarantują ponad 400–500 tys. km przebiegu bez poważnej awarii. Wady: wysoki apetyt na paliwo (miasto często 10–12 l, trasa 8,5 l), wycieki spod pokrywy zaworowej, sporadyczne problemy z alternatorem i zużyciem uszczelki pod głowicą. Silnik dobrze współpracuje z LPG, nie wymaga specjalistycznych napraw i jest prosty w obsłudze. Model polecany dla poszukujących taniego auta do jazdy codziennej, także jako solidna „druga rodzinna” limuzyna.