OPEL OMEGA B 2.0 I 16V 136KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Omega B 2.0i 16V 136KM to bardziej dynamiczna benzynowa odmiana, która daje zauważalnie lepsze osiągi niż wersja 8V, ale wymaga większej troski serwisowej. ECOTEC X20XEV ma 16 zaworów, wielopunktowy wtrysk, żeliwny blok i aluminiową głowicę. Kenchowna jest dobra współpraca z LPG, rozsądne spalanie (miasto 10–12 l, trasa 8–9 l) i znaczna trwałość. Jednak wady tej wersji to wrażliwość na ubytki oleju, tendencja do spadku ciśnienia po 200 tys. km, częste awarie czujników (wałka, lambda), wycieki spod pokrywy, proste uszkodzenia układu EGR i sporadyczne poważniejsze awarie elektroniki. Silnik wymaga skrócenia interwałów wymiany oleju i filtrów (wg realnych przebiegów), regularnego monitoringu stanu zaworów i uszczelek oraz uwagi przy montażu LPG. Omega B 2.0 16V jest propozycją dla tych, którzy chcą mocniejszej benzyny, cenią właściwości jezdne i nie boją się wyższych wydatków serwisowych przy dużych przebiegach.