OPEL OMEGA B 2.2 DTI 16V 120KM X22DTH – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Omega B 2.2 DTI 16V 120KM X22DTH (Y22DTH) to jednostka idealna dla osób oczekujących kompromisu pomiędzy oszczędnością a dynamiką. 4-cylindrowy diesel z bezpośrednim wtryskiem, turbodoładowaniem i łańcuchem rozrządu (wytrzymałość nawet ponad 300 tys. km), niskim spalaniem (miasto 6,6–8 l, trasa 5,7 l) i przyzwoitymi osiągami (120KM, 280Nm). Największe zalety to duża trwałość, odporność na długie trasy, szeroka dostępność części i przewidywalne koszty serwisowe. Typowe wady: kosztowne awarie pompy wtryskowej, możliwe wypalanie uszczelki głowicy, zużycie oleju (trzeba często kontrolować poziom), sporadyczne zapowietrzanie się układu zasilania, wycieki spod uszczelek, rzadziej problemy koła dwumasowego i turbosprężarki przy przebiegach powyżej 250 tys. km. Model wymaga wymiany oleju max co 10–12 tys. km. Nadaje się do jazdy miejskiej i autostradowej, oferuje komfort i duże możliwości transportowe w klasie limuzyn segmentu E.