OPEL OMEGA B 3.0 V6 211KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Omega B 3.0 V6 211KM (X30XE) zdobyła uznanie jako jeden z najtrwalszych silników Opla tamtych lat. DOHC, 24 zawory, wielopunktowy wtrysk, blok żeliwny z aluminiową głowicą, rozrząd paskowy wymagający kontroli przy 60–70 tys. km. Atuty: potężny moment i moc (270Nm, 211KM), miękka praca, odporność na duże przebiegi (>450 tys. km), niskie ceny zamienników i prostota konstrukcji. Typowe wady: wycieki z chłodnicy oleju, pokrywy zaworów i uszczelnień, ryzyko zerwania paska rozrządu, kosztowna wymiana napraw głowicy oraz częste zużycie miski olejowej przez niską jej lokalizację. Spalanie: miasto 14–16l, trasa 10–12l. Omega 3.0 to świetny wybór na limuzynę rodzinno-turystyczną, dla fanów klasyki i motoryzacyjnych 'youngtimerów’. Wymaga konsekwentnego serwisu i preferuje dłuższe trasy – zrewanżuje się komfortem i pewnością jazdy.