Opel Signum 2.0 T ECOTEC 175KM (Z20NET) cieszy się popularnością wśród kierowców szukających dynamicznego, komfortowego auta klasy średniej. Sercem modelu jest czterocylindrowy, 16-zaworowy silnik turbo z bezproblemowym, wielopunktowym wtryskiem, znany z niezłej trwałości nawet powyżej 350–400 tys. km, przy regularnych wymianach oleju oraz skróconych interwałach rozrządu. Motor zapewnia dobrą elastyczność i świetne osiągi – przyspieszenie do 100 km/h w ok. 8,5 s i wysoki komfort jazdy, również na autostradzie. Wadą jest wysoki koszt serwisu rozrządu – układ łańcuchowy składa się z trzech łańcuchów, napinaczy i ślizgów, a ewentualne awarie napinaczy bywają katastrofalne i kosztowne. Konsumenci narzekają na dość drogie naprawy, wycieki oleju z pokrywy, sporadyczne awarie układu zapłonowego i elektroniki. Plusem jest wysoka kultura pracy, możliwość montażu LPG oraz szeroka baza dostępnych części. Model ceniony przez użytkowników za dobre wyciszenie wnętrza, wygodne fotele i przestronność, minus to niezbyt praktyczny bagażnik w wersji z LPG. Rekomendowana regularność przeglądów, wysokiej jakości olej i szybka diagnostyka nawet drobnych wycieków – to klucz do długowieczności.