OPEL SIGNUM 3.0 V6 CDTI 177KM ISUZU – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Opel Signum 3.0 V6 CDTI 177KM (Y30DT) – sześciocylindrowy diesel Isuzu z Common Rail II generacji, 24 zawory, turbo, łańcuch rozrządu. Auto oferuje potężną dynamikę, wysoką kulturę pracy i niskie średnie spalanie jak na tę klasę – realnie ok. 7,5–8,2 l/100 km. Komfort jazdy i bagażnik na bardzo dobrym poziomie, silnik cichy i elastyczny. Jednak największą wadą tej jednostki są opadające tuleje cylindrowe przez przegrzewanie, co prowadzi do zatarcia jednostki (serwis odradza długie, forsowne jazdy). Naprawy bywają kosztowne z braku możliwości regeneracji wtryskiwaczy Denso. Typowe także: awarie układu chłodzenia, uszkodzenia pompy wody, wycieki i dość droga obsługa osprzętu. Model polecany tylko dla zaawansowanych użytkowników, z doświadczeniem w mechanice oraz budżetem na ewentualną wymianę silnika lub kosztowny remont.