OPEL SIGNUM FL 1.9 CDTI 120KM Z19DT – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Opel Signum FL 1.9 CDTI 120KM Z19DT to najpopularniejszy wariant diesla w poliftingowych Signum/Vectra C, ceniony przez floty i rodziny szukające ekonomicznego, dynamicznego samochodu na trasę i do miasta. Czterocylindrowa, 16-zaworowa jednostka Fiata (MultiJet) napędza Signuma w sposób przewidywalny: spalanie realne w mieście 6,2–7,3l, w trasie nawet 5,1–5,7l, a moment obrotowy (280Nm) gwarantuje elastyczność w każdych warunkach. Atuty: szeroka dostępność części, kompatybilność z LPG, niskie koszty obsługi oraz duża liczba fachowców. Wady: rozciąganie paska rozrządu (zalecane wymiany nawet dwa razy częściej, niż przewiduje producent!), awarie koła dwumasowego, budżetowa trwałość turbo (średnia żywotność 150–200 tys. km), częste wycieki spod pompy i sond lambda, typowe uszkodzenia EGR i sporadyczne awarie wtryskiwaczy. DPF występuje tylko w wersjach po liftingu – kluczowy dla trwałości diesel jest regularny, jakościowy serwis i używanie właściwego oleju. Idealny do codziennych dojazdów, tras i jako główne auto firmowe czy rodzinne.