Opel Signum FL 1.9 CDTI 150KM Z19DTH wyróżnia się doskonałą dynamiką, trwałością przy rozsądnym serwisie i niskimi kosztami napraw. Czterocylindrowy diesel typu MultiJet/Fiat, turbo o zmiennej geometrii, pasek rozrządu i koło dwumasowe. Duża przewaga to świetne osiągi (ok. 9,2s do 100), moment 320Nm, a spalanie – ok. 6,8l/100km w realnych warunkach miejskich. Plusy: podatność na modyfikacje (chip tuning), tani i szeroko dostępny osprzęt, części zamienne, dobre wyciszenie kabiny i bezproblemowa współpraca z DPF przy dłuższych trasach. Wady: częste usterki zaworu EGR, DPF (przy miejskiej eksploatacji), psujące się wtryskiwacze przy zaniedbaniach, wycieki z pompy, kosztowne wymiany dwumasowego oraz rozrządu; czasami bugi sensora ciśnienia oleju. Model szczególnie polecany na trasy, dla rodzin oraz flot szukających przewidywalności i dynamiki. Warunki długowieczności – serwis wymiany oleju max 10–12 tys., skrócone interwały rozrządu i kontrola DPF.