Opel Signum FL 2.2 16V DIRECT 155KM (Z22YH) to benzynowy silnik z bezpośrednim wtryskiem, który miał być innowacją, a okazał się wyborem wyłącznie dla skrupulatnych użytkowników. Jednostka jest dynamiczna (0–100 km/h w 9,1s), ma świetną kulturę pracy, dobrą elastyczność i zaskakująco niskie spalanie (miasto 8,7–9,8l, trasa 7l). Atuty: wysoki komfort jazdy, trwałość bloku, znakomite wyciszenie i możliwość montażu LPG w specyficznych wersjach. Największe wady: bardzo kosztowna wymiana pompy wysokiego ciśnienia (awarie po 130–150 tys. km), podatność na osady w gniazdach wtryskiwaczy, awarie czujników położenia wału i sond lambda, okazjonalna utrata kompresji wskutek wypalania tłoków przy bardzo długich przebiegach, wycieki z uszczelki pod głowicą. Wersja wymagająca topowego oleju, markowych filtrów i częstej diagnostyki całego układu zasilania; przy regularności eksploatacji potrafi zaskoczyć długowiecznością i niskim kosztem użytkowania na 100 km.