Peugeot 106 I 1.0 i 8V 50KM jest jednym z najbardziej ekonomicznych samochodów miejskich lat 90. Auto o bardzo prostej konstrukcji, lekkie i niezwykle oszczędne – średnie spalanie to zaledwie 5-6l/100km nawet w warunkach miejskich. Niewielka moc silnika sprawia, że dynamika jazdy nie jest najmocniejszą stroną tego modelu, jednak przy spokojnej jeździe pozwala on na całkiem sprawne przemieszczanie się w ruchu miejskim i podmiejskim. Kabina jest mała, pięciodrzwiowa wersja znacznie poprawia funkcjonalność, chociaż bagażnik jest niewielki i nadaje się głównie do codziennych sprawunków. Pod względem awaryjności to bardzo proste auto, które dobrze znosi zaniedbania serwisowe; typowe usterki to nieszczelności układu chłodzenia, wycieki oleju z pokrywy zaworów i drobne awarie elektryki, takie jak przekaźniki i kostki świateł. Zawieszenie jest miękkie i komfortowe, choć nie najlepiej radzi sobie z dziurami – typowe naprawy to wymiana wahaczy i tulei przednich. Karoseria podatna na rdzę, szczególnie w okolicach progów i nadkoli, wymaga zabezpieczenia antykorozyjnego. Auto świetnie współpracuje z instalacjami LPG, co czyni go jeszcze bardziej ekonomicznym. Naprawy są proste i tanie, części dostępne praktycznie od ręki. 106 I 1.0 to model polecany do nauki jazdy, dla studentów lub jako tanie auto na dojazdy do pracy, jednocześnie idealne na początek przygody z mechaniką, ze względu na nieskomplikowaną budowę.