PEUGEOT 2008 1.4 HDI FAP 68KM DV4C – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Peugeot 2008 1.4 HDI FAP 68KM z silnikiem DV4C to przykład ekonomicznego miejskiego crossovera z jednostką wysokoprężną skonstruowaną z myślą o oszczędności i niskiej emisji spalin. Ten prosty, trwały motor idealnie sprawdza się w miejskich korkach i na trasach dojazdowych, deklarowane spalanie poniżej 5l/100km potwierdzają zarówno testy jak i codzienne doświadczenia użytkowników. Turbo-diesel 1.4 HDI cechuje się wysoką odpornością na niskiej jakości paliwa oraz bezproblemową eksploatacją przy regularnej wymianie oleju i filtrów. Typowe problemy to awarie osprzętu silnika, zwłaszcza zaworu EGR i procesu regeneracji filtra cząstek stałych FAP, szczególnie przy jeździe na krótkich odcinkach. Komfort podróżowania zaskakuje pozytywnie – zawieszenie dobrze radzi sobie z dziurawymi nawierzchniami, kabina jest cicha, a fotele ergonomiczne. Przestrzeń bagażowa nie różni się od wersji benzynowej, a tylna kanapa oferuje dużo miejsca na nogi. Do najczęstszych napraw należą wymiana świec żarowych, uszczelki pod pokrywą zaworów oraz standardowe czynności obsługowe. Samochód nie jest polecany do instalacji LPG, ale dla osób szukających niskich kosztów przejazdów w Peugeot 2008 z 1.4 HDI znajdą idealne rozwiązanie. Trwałość nadwozia jest dobra, ale warto kontrolować stan profili zamkniętych oraz podwozia pod kątem korozji. Model ten sprawdzi się jako auto firmowe, miejskie taxi, pojazd do nauki jazdy czy dziennych dojazdów do pracy i na zakupy.