Już od momentu prezentacji PEUGEOT 308 z niecierpliwością oczekiwano na pojawienie się jego sportowej wersji. Marka powierzyła zadanie stowrzenia najbardziej sportowej wersji ekspertom – konstruktorom z zespołu PEUGEOT SPORT, którzy zdobywali doświadczenie na trasach i torach całego świata.
Kierowca siedzący za kierownicą PEUGEOT 308 GTi by PEUGEOT SPORT dysponuje ekstremalną jednostką – silnikiem 1.6 THP S&S o mocy 270 lub 250 KM, samoblokującym mechanizmem różnicowym Torsen®, możliwością regulacji zawieszenia oraz PEUGEOT i-Cockpit. Silnik 1.6 THP S&S wyróżnia się ponadto najwyższą sprawnością energetyczną w tej kategorii. Emituje zaledwie 139 g CO2/km i spala 6,0 l/100 km.
Od dnia debiutu rynkowego kultowego Peugeot 205 GTi ponad 800 tys. sportowych wersji modeli PEUGEOT było źródłem radości dla swoich właścicieli: 309 GTi, 405 Mi16, 306 S16… 208 GTi, RCZ R, a obecnie również nowy PEUGEOT 308 GTi by PEUGEOT SPORT.
308 GTi by PEUGEOT SPORT – nowa wersja nosi nazwę zespołu konstruktorów, któremu zawdzięcza swoje powstanie.
Samochód jest napędzany silnikiem 1.6 THP S&S dostępnym w dwóch poziomach mocy: 182 kW (250 KM) i 200 kW (270 KM). Emisja CO2 w tej jednostce produkowanej zgodnie z normą Euro6, wyposażonej w system Stop&Start, wynosi zaledwie 139 g/km, co odpowiada spalaniu na poziomie 6,0 l/100 km.
Dzięki rekordowo niskiemu jak na ten segment stosunkowi masy do mocy, wynoszącemu jedynie 4,46 kg/KM, 308 GTi 270 przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6 sekund i pokonuje 1000 metrów ze startu zatrzymanego w 25,3 sekundy
PEUGEOT 308 GTi 270 jest wyposażony w samoblokujący mechanizm różnicowy Torsen® i opony Michelin Super Sport na 19-calowych obręczach kół Carbone.