Peugeot 308 II 1.6 THP 125KM to propozycja dla kierowców oczekujących benzynowej jednostki o fajnych parametrach, dynamice i nowoczesnej technologii. Silnik 1.6 THP o mocy 125KM to czterocylindrowa, turbodoładowana jednostka wykonana we współpracy PSA i BMW, charakteryzująca się bezpośrednim wtryskiem, zmiennymi fazami rozrządu i 240 Nm momentu już od niskich obrotów. Auto zapewnia przyjemne wrażenia z jazdy zarówno w mieście, jak i na trasie, gdzie dobrze przyspiesza i płynnie wyprzedza. Spalanie średnie według użytkowników to 6,5–8 l/100km, w zależności od stylu jazdy. Komfort jazdy doceniany jest za przestronne wnętrze, dobre wyciszenie oraz nowoczesny system multimedialny, chociaż niektórzy użytkownicy narzekają na obsługę funkcji klimatyzacji wyłącznie przez dotykowy ekran. Wśród typowych wad silnika 1.6 THP należy wymienić nagar na zaworach ssących, wyczuwalnie wyciągający się łańcuch rozrządu, nietrwałe napinacze i ślizgi, sporadyczne zużycie turbosprężarki czy nadmierne zużywanie oleju. Problematyczne bywają też drobne niedociągnięcia elektroniki, awarie czujników czy układów wspomagania. Model wymaga częstej i regularnej wymiany oleju (najlepiej co 10 tys. km), sprawdzania poziomu oleju, a wszelkie niepokojące dźwięki czy komunikaty nie powinny być lekceważone przy tej jednostce. Z uwagi na budowę silnika nie zaleca się montażu instalacji LPG. Nadwozie auta jest odporne na korozję, a wnętrze zyskuje dzięki wysokiej jakości materiałów oraz wszechstronności kabiny. Model dostępny jest z bogatym wyposażeniem z zakresu bezpieczeństwa oraz praktycznymi udogodnieniami – systemy wspomagania parkowania, duży bagażnik oraz wygodne fotele. Egzemplarze z tym motorem cenią osoby lubiące żwawy styl jazdy, akceptujące konieczność dbania o regularny, fachowy serwis i niebojące się potencjalnych napraw rozrządu lub turbo.