PEUGEOT 308 II 1.6 THP 155KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Peugeot 308 II 1.6 THP 155KM to wersja skierowana do kierowców oczekujących większej mocy z nowoczesnej jednostki benzynowej. Ten czterocylindrowy, turbodoładowany silnik o mocy 155KM zapewnia bardzo dobrą elastyczność i szybkie osiągi – sprint do setki zajmuje nieco ponad 8 sekund, a maksymalny moment obrotowy 240–250Nm już od niskich obrotów zwiększa przyjemność z jazdy po mieście i trasie. Spalanie średnie tej odmiany wynosi 7–9 l/100km, zależnie od stylu użytkowania i warunków drogowych. Silnik cechuje się nowoczesną konstrukcją, bezpośrednim wtryskiem i zmiennymi fazami rozrządu, ale wymaga bardzo sumiennej obsługi serwisowej. Do typowych wad należy przede wszystkim wyciągający się łańcuch rozrządu i nietrwałe napinacze, odkładanie się nagaru na zaworach ssących skutkujące nierówną pracą, możliwość nadmiernego zużycia oleju czy błędy czujników i uszczelnień. Przy wyższych przebiegach możliwa jest regeneracja lub wymiana turbosprężarki, czasem także awarie elektryki sterującej napędem i drobnej elektroniki w kabinie. Model ceniony jest natomiast za bardzo dynamiczne osiągi, wysoką kulturę pracy oraz bogate wyposażenie typu tempomat, automatyczna klimatyzacja, rozbudowany system multimedialny z obsługą przez duży, czytelny ekran dotykowy, a także za solidną jakość wykończenia wnętrza i przestronny bagażnik. Peugeot 308 II 1.6 THP 155KM wymaga regularnej wymiany oleju (najlepiej częstszej niż zaleca producent), monitorowania stanu rozrządu i okablowania silnika; nie nadaje się do LPG. Samochód jest idealny dla osób, które lubią szybką jazdę, komfort, a jednocześnie gotowe są ponosić nieco wyższe koszty serwisowe w zamian za osiągi na miarę topowych kompaktów.