Peugeot e-2008 (2020) – elektryczny SUV, dane techniczne, opinie i ceny

Peugeot e-2008 zadebiutował w 2020 roku jako w pełni elektryczna odmiana popularnego kompaktowego SUV-a, będącego rozwinięciem modelu 2008. Auto osadzone na platformie eCMP oferuje takie same proporcje jak wersje spalinowe: długość 4300 mm, szerokość 1770 mm i wysokość 1550 mm przy rozstawie osi 2605 mm, lecz wyróżnia się szczegółami stylistycznymi typowymi dla wersji elektrycznej – charakterystycznym niebieskim logotypem i detalami aerodynamicznymi. Masa własna e-2008 sięga 1548 kg z powodu zastosowania akumulatorów trakcyjnych. Samochód napędza elektryczny silnik o mocy 136 KM (100 kW) i momencie obrotowym 260 Nm, zasilany baterią litowo-jonową o pojemności 50 kWh. Umożliwia to przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 8,5 sekundy oraz prędkość maksymalną ograniczoną elektronicznie do 150 km/h. Zasięg według cyklu WLTP wynosi 310–340 km, co czyni e-2008 atrakcyjną propozycją w miejskiej i podmiejskiej eksploatacji. Ładowanie szybkie prądem stałym (DC) umożliwia osiągnięcie 80% pojemności baterii w około 30 minut, a ładowarka pokładowa AC 11 kW pozwala na pełne ładowanie w 5 godzin w warunkach domowych przy wallboxie. Pojemność bagażnika wynosi 405 litrów, a maksymalnie do 1467 litrów po złożeniu tylnych siedzeń. Wnętrze z i-Cockpit oferuje cyfrowy zestaw zegarów 3D, duży ekran dotykowy 10 cali, obsługę Apple CarPlay i Android Auto, a także wysokiej jakości materiały wykończeniowe z opcją tapicerki skórzanej. Systemy bezpieczeństwa obejmują adaptacyjny tempomat, aktywnego asystenta pasa ruchu, system rozpoznawania znaków i automatyczne hamowanie awaryjne. Opinie kierowców podkreślają świetne właściwości jezdne, ciche wnętrze, ekonomię eksploatacji i design, który wyróżnia się agresywną linią świetlną LED. Cena Peugeot e-2008 w Polsce w 2020 roku zaczynała się od około 145 000 zł, a topowe, bogato wyposażone warianty kosztowały około 170 000 zł, co plasowało go jako konkurenta m.in. Hyundai Kona Electric czy Opel Mokka-e.