Pojemność zbiornika AdBlue w Skoda Superb 2.0 TDI SCR (Gen III)

Škoda Superb z silnikiem 2.0 TDI SCR trzeciej generacji to jedno z najnowocześniejszych rozwiązań dieslowskich w ofercie marki, w pełni zgodne z wymaganiami norm Euro 6. Dzięki układowi SCR (Selective Catalytic Reduction) samochód spełnia rygorystyczne limity emisji NOx, a za prawidłowe działanie układu odpowiada 13-litrowy zbiornik AdBlue. Średnie zużycie płynu to od 1,2 do 1,7 litra na 1000 kilometrów, co przekłada się na zasięg między 9 a 11 tysiącami kilometrów. Umiejscowienie wlewu AdBlue obok korka paliwa zapewnia wygodę obsługi, a wskaźniki na desce rozdzielczej i komunikaty pokładowe wyraźnie ostrzegają o niskim poziomie roztworu mocznika. Jednostka 2.0 TDI oferowała różne warianty mocy – od 150 KM i 340 Nm momentu obrotowego, przez 190 KM i 400 Nm, aż po odmianę z napędem 4×4 zapewniającą jeszcze lepsze osiągi i przyczepność. W zależności od konfiguracji samochód rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie od 8,6 do 9,1 sekundy, a prędkość maksymalna sięga od 220 do 235 km/h. Średnie spalanie paliwa wynosi od 4,5 do 5,2 l/100 km, a pojemność baku to 66 litrów. Wymiary nadwozia pozostają niezmienne w stosunku do pozostałych wersji Superba – samochód mierzy 4861 mm długości, 1864 mm szerokości i 1468 mm wysokości przy rozstawie osi 2841 mm. Przestronny bagażnik zapewnia od 625 litrów pojemności domyślnej aż do 1760 litrów po złożeniu tylnej kanapy, co czyni z tego modelu lidera w kwestii pakowności w swojej klasie. Obsługa systemu AdBlue jest dla użytkownika komfortowa, a jego obecność praktycznie nie wpływa na codzienną eksploatację, podczas gdy korzyści w zakresie czystości spalin są ogromne. Wersje SCR były kierowane zarówno do klientów prywatnych, jak i flotowych, którzy cenią niskie koszty eksploatacji i nowoczesne systemy bezpieczeństwa, takie jak Front Assist, Lane Assist czy Crew Protect Assist. Škoda Superb 2.0 TDI SCR to samochód, który doskonale pokazuje, że połączenie wydajnego silnika, ekonomii, przestronności i ekologii jest możliwe.