Pojemność zbiornika AdBlue w VW Golf 2.0 TDI SCR (Gen VII)

Volkswagen Golf 2.0 TDI SCR siódmej generacji to jeden z najpopularniejszych kompaktów w Europie w segmencie C, który wyróżnia się nie tylko oszczędnością i niezawodnością, ale również nowoczesnym układem oczyszczania spalin zgodnym z normami Euro 6d dzięki zastosowaniu systemu SCR z płynem AdBlue. Pojemność zbiornika AdBlue w tym modelu zależy od wersji, lecz najczęściej wynosi od 13 do 17 litrów, co w praktyce przy średnim zużyciu rzędu 1,0–1,2 litra na 1000 km pozwala uzyskać zasięg między 11 000 a 16 000 km na jednym napełnieniu zbiornika. Wlew płynu AdBlue został umieszczony obok wlewu paliwa, co umożliwia wygodne tankowanie zarówno na stacjach paliw, jak i przy użyciu małych opakowań serwisowych. Silnik 2.0 TDI oferowany był w kilku wariantach mocy – od 150 do 184 KM – przy momencie obrotowym w zakresie od 320 do 380 Nm. W zależności od wersji samochód osiągał prędkość maksymalną od 214 do 230 km/h i przyspieszenie od 7,5 do 8,6 sekundy w sprintach do 100 km/h. Średnie spalanie wynosiło od 4,2 do 5,0 litra oleju napędowego na 100 km, natomiast przy baku paliwa o pojemności 50 litrów zasięg kompaktu wynosił około 950–1100 km. Golf VII ma długość 4255 mm, szerokość 1799 mm i wysokość 1452 mm, a jego rozstaw osi mierzy 2637 mm, co przekłada się na dobrą stabilność, przestronne wnętrze i 380 litrów przestrzeni bagażowej (1270 litrów przy złożonej kanapie). Masa własna auta wynosi od 1280 do 1380 kg w zależności od wersji, co czyni go lekkim i zwrotnym samochodem kompaktowym. Zastosowanie systemu AdBlue czyni ten model ekologicznym i przyjaznym strefom niskoemisyjnym, a jednocześnie nie wpływa negatywnie na koszty jego eksploatacji, gdyż uzupełnianie płynu jest z reguły konieczne raz na kilkanaście tysięcy kilometrów. VW Golf 2.0 TDI SCR to harmonijne połączenie praktyczności, osiągów i ekologii, które doskonale sprawdzi się zarówno jako auto flotowe, jak i rodzinne.