Pojemność zbiornika AdBlue w VW Golf GTD (Gen VII)

Volkswagen Golf GTD siódmej generacji to sportowa odmiana wysokoprężna kultowego modelu, która łączy osiągi z oszczędnością i sprawia, że samochód ten staje się atrakcyjną propozycją dla kierowców ceniących odpowiednie emocje przy zachowaniu niskich kosztów podróżowania. Podobnie jak inne diesle w gamie, również GTD posiada system SCR z płynem AdBlue, co jest kluczowe dla spełniania norm Euro 6. Pojemność zbiornika AdBlue w Golfie GTD wynosi od 13 do 16 litrów, a przy średnim zużyciu płynu 1,1–1,4 litra na 1000 km zasięg wynosi około 11 000–14 000 km. Wlew AdBlue umieszczono obok korka oleju napędowego. Silnik 2.0 TDI rozwija tutaj moc 184 KM i moment obrotowy 380 Nm, który zapewnia świetne osiągi – przyspieszenie ze startu zatrzymanego do 100 km/h w 7,5 sekundy oraz prędkość maksymalną 230 km/h. Średnie spalanie wynosi około 4,5–5,0 litra oleju napędowego na 100 km, co w połączeniu ze zbiornikiem paliwa o pojemności 50 litrów zapewnia realny zasięg 950–1050 km. Golf GTD ma wymiary typowe dla Golfa VII, czyli długość 4268 mm, szerokość 1799 mm, wysokość 1442 mm i rozstaw osi 2637 mm, a jego bagażnik mieści 380 litrów lub 1270 litrów przy złożonej tylnej kanapie. Masa własna tej odmiany wynosi około 1415 kg. Samochód wyróżnia się sportowym zawieszeniem, specjalnymi detalami nadwozia i wnętrza, w tym sportowymi siedzeniami oraz charakterystycznymi akcentami stylistycznymi GTD. System SCR i zbiornik AdBlue w praktyce są praktycznie bezobsługowe, a jego uzupełnianie następuje stosunkowo rzadko i pokrywa się z interwałami serwisowymi. Volkswagen Golf VII GTD to kompromis sportowych osiągów i ekonomii jazdy w segmencie kompaktów, który łączy w sobie praktyczność codziennego auta i ekologiczną technologię redukcji spalin.