Volkswagen Polo szóstej generacji w wersji 1.6 TDI SCR to przedstawiciel segmentu B dla osób poszukujących kompaktowego, oszczędnego miejskiego auta z nowoczesnym silnikiem wysokoprężnym. Pojazd ten, mimo mniejszych gabarytów niż Passat, korzysta z technologii SCR redukującej emisję tlenków azotu za pomocą płynu AdBlue. Zbiornik AdBlue w Polo VI ma pojemność 10 litrów, co przy średnim zużyciu 0,7–0,9 litra na 1000 km pozwala na przejechanie około 11–13 tysięcy kilometrów na jednym tankowaniu. Wlew AdBlue umieszczono obok korka wlewu paliwa, co ułatwia obsługę. Silnik 1.6 TDI generuje moc 95 KM i moment obrotowy 250 Nm, co zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w 11,2 sekundy i prędkość maksymalną 186 km/h. Średnie zużycie oleju napędowego w cyklu mieszanym wynosi 4,0–4,3 l/100 km. Zbiornik paliwa ma pojemność 40 litrów, a zasięg realny przekracza 900 km. Polo szóstej generacji mierzy 4053 mm długości, 1751 mm szerokości, 1446 mm wysokości, rozstaw osi zaś wynosi 2564 mm. Masa własna auta to około 1180 kg. Pojemność bagażnika wynosi 355 litrów w standardzie i powiększa się do 1125 litrów po złożeniu siedzeń, co czyni z niego bardzo praktycznego hatchbacka. Dzięki systemowi AdBlue samochód spełnia wymogi normy Euro 6d-TEMP i może swobodnie poruszać się w strefach z ograniczeniami emisji. Obsługa AdBlue jest wygodna, a komputer pokładowy monitoruje ilość płynu i informuje z wyprzedzeniem o potrzebie tankowania. Volkswagen Polo VI 1.6 TDI SCR to nie tylko oszczędny i ekologiczny samochód miejski, ale także solidna propozycja dla osób pokonujących większe dystanse, dla których ekonomia spalania oraz niskie koszty użytkowania mają kluczowe znaczenie.