Prodrive Hunter – hipersamochód pustyni stworzony dla Sébastiena Loeba

0

Prodrive Hunter to nie jest po prostu rajdowy pojazd. To pierwszy na świecie „hipersamochód terenowy”, zbudowany z myślą o najbardziej ekstremalnym motorsporcie off-roadowym – rajdach typu cross-country, a przede wszystkim Rajdzie Dakar. Stworzony przez brytyjską firmę Prodrive, we współpracy z legendarnym kierowcą Sébastienem Loebem, Hunter łączy w sobie technologię z najwyższej półki, nieprawdopodobną wytrzymałość i agresję, jakiej oczekuje się od auta mającego podbijać wydmy, góry i bezkresne pustkowia.

Prodrive – znane z sukcesów w WRC z Subaru, w Le Mans, DTM i F1 – postanowiło przenieść swoje kompetencje na grunt rajdów długodystansowych. W odpowiedzi na zmieniające się przepisy FIA i rozwój klasy T1+, Hunter powstał jako zupełnie nowy projekt – od zera, bez kompromisów, tylko z jednym celem: zwycięstwo. I choć na razie na to jeszcze czeka, już teraz udowadnia, że jest jednym z najgroźniejszych konkurentów dla takich gigantów jak Toyota Hilux GR Dakar czy Audi RS Q e-tron.

Serce Huntera to 3.5-litrowy, podwójnie doładowany silnik V6 Forda, rozwijający ponad 400 koni mechanicznych i 700 Nm momentu obrotowego, zamontowany centralnie. Połączony z sekwencyjną, sześciobiegową skrzynią i stałym napędem na cztery koła, napędzanym przez aktywne dyferencjały, daje kierowcy maksymalną kontrolę na każdej nawierzchni – od miękkiego piachu po skaliste przełęcze.

Zawieszenie o skoku ponad 350 mm, gigantyczne 37-calowe koła, karbonowe panele nadwozia i wewnętrzna klatka bezpieczeństwa z homologacją FIA czynią z Huntera nie tylko ultra wytrzymałą maszynę, ale też niesamowicie zwinną jak na swoje rozmiary. Projekt nadwozia wyszedł spod ręki Iana Calluma – legendarnego projektanta Jaguara – co sprawia, że Hunter wygląda bardziej jak bolid przyszłości niż klasyczny pojazd rajdowy.

Sébastien Loeb, dziewięciokrotny mistrz świata WRC, związał się z Prodrive od samego początku projektu. To właśnie on jako pierwszy zasiadł za kierownicą Huntera w Dakarze, reprezentując zespół Bahrain Raid Xtreme (BRX). Już w swoim debiucie Loeb pokazał, że Hunter to nie tylko odważny projekt, ale realna broń – kończąc Rajd Dakar 2022 i 2023 na drugim miejscu, tuż za Nasserem Al-Attiyahem. Choć na razie brakuje jeszcze zwycięstwa, tempo i niezawodność Huntera stale rosną, a ambicje zespołu są jasne: przywieźć pierwszy tytuł dla Prodrive z Dakaru.

Co ciekawe, Hunter powstał również w wersji drogowej, jako Prodrive Hunter Hypercar – limitowana maszyna dla klientów chcących jeździć po ulicach czymś, co zjeżdża z tych samych linii, co auta walczące na pustyni. To unikalne połączenie motorsportowego rodowodu i luksusowej brutalności – hipersamochód gotowy na pustynię, ale dopuszczony do ruchu ulicznego.

Dziś Prodrive Hunter to jeden z najbardziej nowoczesnych, zaawansowanych i efektownych samochodów rajdowych świata. Symbol nowej ery rajdów terenowych, w której inżynieria, design i doświadczenie mistrzów takich jak Loeb spotykają się w pojeździe, który nie uznaje kompromisów.

To nie tylko narzędzie do walki o czas. To pancerna strzała z karbonu, która powstała z wizji, że Dakar można pokonać nie tylko siłą – ale też stylem i technologią jutra.



ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj