Recenzja McLarena 765LT Spider

Zapewne jesteś już zaznajomiony z tą receptą. Nie ma wątpliwości, że McLaren stworzył McLarena 765LT Spider 2022, ale to nie oznacza, że nie jest to niesamowicie ekscytujący supersamochód. Model podstawowy, wariant Spider, LT i teraz LT Spider. Skonsolidowana gama Super Series oznacza, że to, co najlepsze, często zostaje na sam koniec, a McLaren 765LT Spider ma pewne, że to, co najlepsze, opuszcza bramy fabryki w Woking.

Miałem już okazję prowadzić wersję coupé z jednoczęściowymi fotelami kubełkowymi Senna, uprzężami i systemem HANS na torze Silverstone, aby zrozumieć ten model w pełnym wymiarze. Jednak 765LT Spider to coś zupełnie innego. To samochód, który zdaje się zachowywać nieco mniej poważnie niż jego brat w wersji coupé, choć nadal dostarcza intensywnego doświadczenia jazdy. Nawiasem mówiąc, nawet gdy podnosisz dach, 765LT Spider nadal oferuje pewien stopień interakcji z otoczeniem, jednocześnie chroniąc przed hałasem i uderzeniami wydechu. Nawet przy zamkniętym dachu i otwartym oknie tylnej szyby (co nie jest możliwe w wersji Coupé) odczuwasz dodatkowy poziom zaangażowania.

Wiele osób podkreśla, że nowoczesne supersamochody przekraczają granice użyteczności na drodze, często nie pozwalając doświadczyć pełnego potencjału na publicznych drogach. Supersamochody są teraz tak potężne, że dorównują hipersamochodom, a hot hatche osiągają moc dawnych supersamochodów. Dlatego teraz bardziej niż kiedykolwiek ważne jest, aby supersamochody miały wyrazisty charakter i osobowość, dostarczając kierowcom radość z jazdy przy codziennych prędkościach na drogach. Właśnie tu McLaren 765LT Spider udowadnia, że jest jednym z najbardziej ekscytujących supersamochodów, nie tylko na torze, ale także na ulicach.

765LT Spider waży nieco więcej niż wersja coupé, ale nadal jest napędzany przez 4,0-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem, który generuje wystarczająco dużą moc i moment obrotowy. Pozwala to na przyspieszenie do 100 km/h w zaledwie 2,7 sekundy i do 200 km/h w niesamowitych 7,2 sekundy. To osiągnięte dzięki silnikowi V8 o pojemności 4,0 litra i mocy 755 KM oraz momencie obrotowym wynoszącym 800 Nm. Moc ta jest przekazywana na tylne koła, na których osadzone są opony Pirelli P Zero Corsa lub opcjonalne Pirelli Trofeo R, doskonale nadające się do jazdy na suchej nawierzchni. Całość jest obsługiwana przez siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynię biegów, która jest jedną z najlepszych i najbardziej dramatycznych w swojej klasie. Układ kierowniczy jest doskonały, nadal hydrauliczny i przewyższa swoją elektryczną konkurencję w innych samochodach.

Połącz uczucie prowadzenia, doskonale wyważony pedał hamulca i rewelacyjne zmiany biegów z dzikim warkotem silnika i odczuwalnym opóźnieniem na niskich obrotach, które dodaje dramatyzmu, i otrzymasz jeden z najbardziej ekscytujących i porywających supersamochodów dostępnych na rynku. Wszystko to sprawia, że McLaren 765LT Spider jest lekki i żywy, co czujesz pod sobą, co jest wynikiem zastosowania lekkiej karbonowej struktury. Pomimo obecności elementów związanych z mechanizmem dachowym, 765LT Spider może ważyć zaledwie 1278 kilogramów w stanie mokrym, a to sprawia, że czujesz się jednym z samochodem.

Tak, system rozrywki i informacji może być przestarzały, ale kogo to obchodzi, kiedy czujesz ekscytację, trzymając kierownicę, wchodząc w doskonałe zakręty i słysząc dźwięk silnika, który jest zarówno hipnotyzujący, jak i porywający. To jest właśnie to, czego można oczekiwać od supersamochodu. Nie dziwi więc fakt, że wszystkie dostępne egzemplarze 765LT zostały wyprzedane w kilka sekund po ogłoszeniu. To naprawdę znakomity pojazd.