Renault Clio I 1.8 8V 88KM to ikona wśród miejskich hatchbacków z początku lat 90., która mimo upływu lat wciąż cieszy się uznaniem wśród klasycznych miłośników motoryzacji oraz osób poszukujących prostego, taniego i stosunkowo niezawodnego auta do codziennej eksploatacji. Pod maską tego modelu pracuje wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1.8 litra, który generuje 88KM i 135Nm momentu obrotowego, co jak na miejskie auto tej klasy pozwala na sprawne przemieszczanie się zarówno po zatłoczonym mieście, jak i podczas weekendowych wypadów za miasto. Clio z tą jednostką rozpędza się do 100km/h w około 10,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi nieco ponad 180km/h. Średnie zużycie paliwa kształtuje się na poziomie 7-8,5 litrów na 100km, choć dynamiczna jazda może nieco podnieść te wyniki. Komfort jazdy w Clio I jest na przyzwoitym poziomie – zawieszenie zestrojone jest miękko, co pozwala dobrze tłumić nierówności, a dobrze wyprofilowane fotele gwarantują wygodę. Miejsce w kabinie jest wystarczające dla czterech dorosłych osób, a praktyczny bagażnik ułatwia wykorzystanie auta w codziennych obowiązkach. Wnętrze to klasyczna prostota francuskich aut – trwałe materiały, intuicyjne rozmieszczenie przyrządów i łatwość obsługi. Model 1.8 8V ceniony jest za trwałość silnika oraz prostotę budowy, która znacznie ułatwia typowe naprawy własnoręczne, a dostępność części zamiennych na rynku wtórnym przekłada się na niskie koszty eksploatacji. Do typowych awarii zaliczyć można nieszczelności w układzie chłodzenia, wycieki oleju z pokrywy zaworów, problemy z układem zapłonowym oraz, przy wysokich przebiegach, zużycie synchronizatorów w skrzyni biegów. Typowe naprawy są tanie, a wymiana układu rozrządu czy naprawy osprzętu nie stanowią większego problemu dla większości warsztatów. Silnik ten dobrze toleruje instalacje LPG, pod warunkiem prawidłowego montażu i regularnej regulacji zaworów. Clio I 1.8 8V chętnie wybierane jest do amatorskiego tuningu oraz motorsportu, ze względu na łatwość modyfikacji mechanicznych i niezły potencjał. Do wad warto zaliczyć przeciętne zabezpieczenie antykorozyjne, które po latach skutkuje rdzą progów, nadkoli i dolnych części drzwi. Użytkownicy zwracają uwagę na przeciętne wyciszenie kabiny, skrzypiące plastiki i podstawowe wyposażenie – to jednak typowe dla konstrukcji tego okresu. Clio I 1.8 8V to propozycja dla osób, które szukają klasycznego, prostego hatchbacka, gotowego na modernizacje i o wysokiej taniości napraw, a także dla miłośników zabytków motoryzacji, którzy docenią niewymuszoną prostotę francuskiej szkoły projektowania aut segmentu B.