RENAULT LAGUNA III 2.0 16V 140KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Renault Laguna III 2.0 16V 140KM to jeden z najbardziej uniwersalnych i praktycznych wariantów benzynowych w tej gamie modelowej, skierowany do użytkowników szukających kompromisu pomiędzy trwałością, komfortem a umiarkowanymi kosztami eksploatacji. Czterocylindrowy silnik o mocy 140KM osiąga 195Nm momentu, zapewniając przyzwoite osiągi na co dzień — przyspieszenie do 100km/h zajmuje około 10 sekund, a średnie zużycie paliwa utrzymuje się na poziomie 7,5-8,5l/100km w cyklu miejskim oraz poniżej 7l w trasie. Wnętrze Laguny III 2.0 16V cechuje się dużą przestronnością, ergonomią oraz wysoką jakością materiałów, które gwarantują odporność na ścieranie oraz trwałość nawet po wielu latach eksploatacji. Fotele z szerokim zakresem regulacji, czytelność wskaźników i intuicyjność obsługi deski rozdzielczej czynią jazdę bardzo przyjemną. Model ten uznawany jest za wyjątkowo wytrzymały pod względem mechanicznym – przy regularnej wymianie oleju i filtrów silnik przebiega bez poważniejszych usterek nawet 300,000km. Typowe awarie to głównie drobne wycieki z uszczelki pokrywy zaworów, sporadyczne problemy z cewkami zapłonowymi czy przepływomierzem. Auto jest stosunkowo łatwe w obsłudze i naprawach — wymiana rozrządu to koszt ok. 1000-1300 zł, naprawa układu wydechowego lub wymiana katalizatora (w razie potrzeby) to wydatek rzędu 800-1200 zł. Kosztów eksploatacyjnych nie podnoszą awarie elektroniki, które zdarzają się rzadko, choć trzeba uważać na centralny zamek lub czujniki parkowania. Laguna III 2.0 16V bardzo dobrze toleruje montaż instalacji LPG, cenią ją użytkownicy flot, którzy notorycznie pokonują duże przebiegi oraz rodziny, dla których liczy się funkcjonalność i ekonomika jazdy przy zachowaniu wysokiego komfortu podróży. Model doceniany jest też za ponadprzeciętną pojemność bagażnika (ponad 450 litrów), bogate wyposażenie wersji Bose czy Dynamique oraz niskie koszty części zamiennych. Laguna III 2.0 16V 140KM umożliwia drobny tuning mechaniczny, jak chiptuning do 150-155KM czy poprawę osiągów poprzez montaż sportowego filtra powietrza i delikatne modyfikacje układu wydechowego, co sprawia, że samochód znajduje uznanie u amatorów subtelnych personalizacji. Model polecany dla wymagających trwałości i komfortu klientów ceniących stabilność parametrów i niewielką „awaryjność”, przy umiarkowanych cenach serwisu.