Renault Laguna III 2.0 dCi o mocy 173KM z silnikiem M9R to wyjątkowo udany model w gamie Laguny, który łączy wysokie osiągi z komfortem jazdy i solidną trwałością. Samochód ten oparty jest na bardzo nowoczesnej konstrukcji, w której zadbano o wygodę kierowcy i pasażerów oraz bezpieczeństwo użytkowania. Silnik 2.0 dCi M9R to jednostka czterocylindrowa z bezpośrednim wtryskiem typu common rail, która zapewnia dużą dynamikę nawet przy pełnym załadunku, a jednocześnie zużycie paliwa na poziomie rzeczywistym utrzymuje się w granicach 6,5-7,5l/100km w cyklu mieszanym, natomiast podczas spokojnej jazdy w trasie możliwe są nawet wyniki poniżej 6l/100km. Model ten jest wysoko ceniony za dobre wyciszenie wnętrza, bardzo ergonomiczne fotele o szerokim zakresie regulacji oraz dopracowaną elektronikę pokładową. Bagażnik o pojemności przekraczającej 500l idealnie sprawdzi się podczas rodzinnych wyjazdów i codziennych zakupów. Charakterystyczną cechą silnika 2.0 dCi jest wysoka kultura pracy i ponadprzeciętna trwałość przy regularnych wymianach oleju i filtrów oraz pilnowaniu jakości paliwa. Typowe awarie to usterki związane z zaworem EGR, sporadyczne problemy z turbosprężarką, wycieki oleju z okolic uszczelki pokrywy zaworów oraz możliwe awarie wtryskiwaczy przy dużych przebiegach, jednak naprawy większości tych podzespołów są już dobrze rozpoznane i nie należą do przesadnie drogich. Warto dodać, że samochód jest również wyposażony w bardzo dobrą skrzynię biegów, zarówno w wersji manualnej jak i automatycznej – przekładnie te cechuje płynność pracy i trwałość, choć użytkownicy powinni pamiętać o regularnej wymianie oleju w automacie. W zawieszeniu najbardziej narażone na zużycie są elementy metalowo-gumowe przedniego zawieszenia oraz końcówki drążków kierowniczych. Komfort jazdy jest wzorcowy w tej klasie, a systemy wspomagające prowadzenie dodają pewności podczas długich podróży. Laguna III 2.0 dCi bardzo dobrze znosi intensywną eksploatację flotową, a dzięki dużej ilości części zamiennych i szerokiej dostępności serwisów jej utrzymanie jest przewidywalne i stosunkowo niedrogie. Model ten nie jest polecany do montażu instalacji LPG, ponieważ silniki wysokoprężne są pod tym względem nieprzystosowane, ale za to idealnie nadaje się zarówno dla użytkowników indywidualnych ceniących komfort jak i do zastosowań firmowych. Warto zwrócić uwagę także na nowoczesne systemy bezpieczeństwa czynnego i biernego oraz takie udogodnienia jak dwustrefowa klimatyzacja czy rozbudowane multimedia. Przy zakupie używanej Laguny III warto sprawdzić historię serwisową oraz stan wszystkich elementów eksploatacyjnych.