RENAULT MEGANE IV FL 1.0 12V TCE 114KM GPF H5DT – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Renault Megane IV FL wyposażony w silnik 1.0 12V TCe 114KM z filtrem GPF i kodem H5DT to nowoczesny przedstawiciel trendu downsizingu w segmencie kompaktów, łączący niewielką pojemność, turbodoładowanie oraz niskie koszty eksploatacji. Silnik ten to trzy cylindry, 999 cm3, moc 114KM przy 5000 obr./min i 200Nm momentu obrotowego już od 1750 obr./min, co pozwala na zaskakująco dynamiczną jazdę i sprawne manewrowanie w miejskiej dżungli. Średnie zużycie paliwa deklarowane przez producenta wynosi 5.5–6.0l/100km, w praktyce bywa nieco wyższe w ruchu miejskim, ale na trasie realnie uzyskuje się poniżej 5.5l/100km. Wnętrze to nowoczesność – Infiniti Cockpit, wyświetlacz cyfrowy, dobre materiały wykończeniowe, pełna łączność multimediów i zestawy bezpieczeństwa, komfortowe, szeroko regulowane fotele i cicha praca kabiny. Zawieszenie zapewnia pewne prowadzenie nawet na gorszych nawierzchniach. Do typowych wad i awarii zaliczyć trzeba wyczuwalne wibracje przy wyższych obrotach, okazjonalne szarpanie przy szybkim przyspieszaniu przy niskiej temperaturze oraz podatność na zwiększone zużycie oleju przy wyższych przebiegach. Wersja z GPF nie nadaje się do montażu instalacji LPG. Model ten jest polecany dla osób ceniących ekonomiczność, nowoczesność i praktyczność, którzy nie planują intensywnego użytkowania auta z dużym obciążeniem. Naprawy silnika wymagają precyzyjnego serwisu i oryginalnych części, jednak przy terminowych przeglądach jednostka zapewnia wieloletnią bezproblemową eksploatację. Nie zaleca się intensywnego tuningu mechanicznego, dopuszczalne są zmiany ECU oraz zawieszenia. Megane IV FL 1.0 TCe to idealne rozwiązanie dla singli, młodych rodzin, użytkowników miejskich, ceniących nowoczesne rozwiązania i niskie koszty jazdy, a jednocześnie oczekujących komfortu i bezpieczeństwa klasy wyżej.