Rodzina C43 AMG z 4-cylindrowymi silnikami AMG

Pierwszy AMG w rodzinie W206 Klasy C, zapoczątkowujący nową erę 4-cylindrowych modeli AMG w gamie Klasy C. C43 porzuca silnik V6 Biturbo z ery W205 na rzecz nowego 4-cylindrowego silnika z turbodoładowaniem, który pojawił się w A45 S AMG, M139.

Jednak w C43 silnik ten jest wyposażony w elektryczną turbosprężarkę, coś zapożyczonego z Mercedesa F1. To drugi samochód po SL43 z 2023 r., w którym zastosowano tę konfigurację, i ostatecznie pierwszy na świecie silnik produkowany masowo, w którym zastosowano elektryczną turbosprężarkę.

Kilka tygodni temu, kiedy SL pojawił się na rynku, skontaktowaliśmy się z AMG z pytaniami dotyczącymi tego nowego silnika. Omówiliśmy następujące kwestie:

  1. Silnik A45 S vs silnik SL43/C43, jaka jest różnica? Odpowiedź: Ten sam silnik, jedyną różnicą jest to, że A45 S ma zwykłą turbosprężarkę, a SL43/C43 ma nowy Garrett e-Turbo. Warto dodać, że w SL43 silnik ten jest montowany wzdłużnie, jak to zwykle bywa w Grand Tourerach, natomiast w C43 i A45 jest on montowany poprzecznie. Ten ostatni zapewnia większą przestrzeń w kabinie i jest mniej skomplikowany.
  2. Jak dokładnie działa e-Turbo? Odpowiedź: Zasadniczo masz łagodny hybrydowy silnik elektryczny 48 V, taki jak ten, który można znaleźć w nowych samochodach, ale zamiast zasilać takie elementy jak klimatyzator, tutaj silnik elektryczny 48 V napędza turbosprężarkę. Silnik ten służy wyłącznie do napędzania turbosprężarki, zanim przejmą ją spaliny, co oznacza, że nie ma opóźnień jak w przypadku zwykłej turbosprężarki. Wchodzisz na niego i zyskujesz natychmiastowe wzmocnienie.
  3. Co to oznacza szczerze? – brak opóźnień – możesz w końcu zamontować dużą turbosprężarkę, aby w pełni wykorzystać potencjał swojego silnika, nie martwiąc się o opóźnienia – mniej modów wspierających dla większego turbo – w przypadku zwykłej turbosprężarki traci się dużo energii przez rury wydechowe w postaci ciepła itd., w przypadku e-Turbo turbosprężarka będzie się kręcić nawet po zwolnieniu pedału gazu, zbierając energię dla silnika elektrycznego 48 V silnik. Energia ta zostanie następnie wykorzystana, gdy ponownie na nią nadepniesz i będziesz musiał ją zwiększyć. Cykl trwa.
  4. Czy ta nowa konfiguracja (4-cylindrowy e-Turbo) będzie w przyszłości kompatybilna z hybrydą? Odpowiedź: tak, będzie korzystać z technologii E-Performance. – To odpowiada na nasze główne pytanie, czy następne C63 rzeczywiście otrzyma silnik C43 AMG, ale z silnikiem elektrycznym, stając się w pełni hybrydą typu plug-in.

Warto również wspomnieć, że C43 jest teraz prawdziwym AMG, silnik jest zbudowany zgodnie z zasadą „jeden człowiek, jeden silnik”, w przeciwieństwie do V6 poprzedniej generacji. Jest to jeden z powodów, dla których A45 S znacznie różni się od A35 AMG. 45 wykorzystuje w pełni zbudowany silnik AMG z obróconym blokiem i turbosprężarką. Z drugiej strony A35 wykorzystuje zwykły silnik klasy A zbudowany i wykończony przez Mercedesa.

Mercedes-AMG C 43 4MATIC Limousine | Kraftstoffverbrauch kombiniert: 9,1-8,7 l/100 km | CO₂-Emissionen kombiniert: 206-196 g/km*. Exterieur: Opalithweiß; Interieur: schwarz mit roten Nähten.;Kraftstoffverbrauch kombiniert: 9,1-8,7 l/100 km | CO₂-Emissionen kombiniert: 206-196 g/km*
Mercedes-AMG C 43 4MATIC Sedan | fuel consumption combined: 9,1-8,7 l/100 km | CO₂-emissions combined: 206-196 g/km*. Exterior: opalite white; interior: black with red stitching;Fuel consumption combined: 9,1-8,7 l/100 km | CO₂-emissions combined: 206-196 g/km*