ROVER 75 1.8 T 16V 150KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Rover 75 1.8 T 16V 150KM to wersja wyposażona w turbodoładowany wariant silnika 1.8, który dostarcza 150KM i oferuje znacznie lepszą elastyczność od wolnossącego kuzyna. Samochód przyspiesza do 100km/h w ok. 9 sekund, a jego realne spalanie w mieście wynosi 9-10l/100km, natomiast w trasie ok. 7,5l/100km, choć wartość ta rośnie przy dynamicznej jeździe. Wnętrze auta to kwintesencja brytyjskiego luksusu: miękkie fotele, wysokiej klasy materiały i świetne wygłuszenie czyni podróż niezwykle komfortową, a ilość miejsca pozwala wygodnie podróżować nawet wysokim osobom na dalsze dystanse. Model polecany jest zarówno na długie podróże rodzinne, jak i reprezentacyjne wyjazdy firmowe. Silnik 1.8 T, mimo lepszych osiągów, dziedziczy niestety typowe wady konstrukcyjne – awarie uszczelki pod głowicą oraz układu chłodzenia są częste, dlatego bardzo ważne jest, aby po zakupie przeprowadzić profilaktyczny serwis i regularnie monitorować poziom płynu chłodniczego. Zaletą jest kompatybilność z LPG – dobrze zamontowana instalacja pozwala znacznie obniżyć koszty codziennej eksploatacji. Model jest podatny na chiptuning, lecz wszelkie modyfikacje powinny być prowadzone z rozwagą, by nie zwiększyć awaryjności silnika. Zawieszenie i układ kierowniczy są trwałe, zapewniają dużą wygodę i dobrą stabilność, chociaż z czasem wymagają wymiany tulei czy elementów gumowych. Typowe usterki poza silnikiem to centralny zamek, szybki elektryczne i drobne niedomagania elektroniki pokładowej. Jak na segment premium, koszty części są przeciętne, a naprawy łatwo wykonać w niezależnych warsztatach. Rover 75 1.8 T 16V 150KM to wybór dla osób poszukujących klasycznego sedana z niepowtarzalnym wyglądem, komfortem i potencjałem do jazdy w dłuższe trasy, a przy właściwej obsłudze odwdzięczy się długą eksploatacją i rozsądnymi kosztami serwisowymi.