SEAT ALTEA FL 1.6 TDI CR 105KM CAYC – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Seat Altea FL 1.6 TDI CR 105KM z silnikiem CAYC to propozycja oparta na nowoczesnym dieslu koncernu VW, zaprojektowana z myślą o rodzinach i flotach szukających oszczędności na paliwie i trwałości, nie tracąc przy tym na funkcjonalności czy komforcie. Jednostka napędowa Common Rail gwarantuje wysoką kulturę pracy, cichą i płynną jazdę nawet przy wyższych prędkościach. Deklarowane spalanie wynosi 4,5-5,5l/100km przy jeździe miejskiej, w trasie możliwe jest zejście poniżej 4,5l/100km, co czyni Alteę jedną z ciekawszych propozycji w segmencie kompaktowych minivanów. Model wyposażony jest w twarde, sprężyste zawieszenie zapewniające bardzo dobre prowadzenie – szczególnie na łukach przy dużych prędkościach. Wnętrze jest wygodne, przestronne, dobrze wyposażone, z szeroką regulacją siedzeń i znakomitym zagospodarowaniem przestrzeni bagażowej. Najczęstsze wady tej wersji to problemy z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami – ich regeneracja jest kosztowna, a wymiana na nowe to jeden z droższych serwisów silnika. Wrażliwy układ wtryskowy wymaga stosowania wysokiej jakości paliwa oraz regularnej wymiany filtra paliwa. Użytkownicy zwracają uwagę na podatność filtra DPF na zapychanie przy miejskiej eksploatacji. W zawieszeniu uleć mogą przede wszystkim łączniki stabilizatora, tuleje oraz amortyzatory przy wyższych przebiegach. Zdarzają się także drobne problemy z klimatyzacją i elektryką (szyby, zamki), natomiast sama jednostka napędowa jest trwała przy właściwym użytkowaniu. Dynamiczne przyspieszanie nie jest mocną stroną tej wersji, ale ekonomia i wyciszenie zasługują na wysoką ocenę. Model bardzo dobrze sprawdza się w roli auta rodzinnego, flotowego lub jako pierwszy samochód do codziennej eksploatacji. Seat Altea FL 1.6 TDI CR 105KM dostosuje się do potrzeb użytkownika – pojemny bagażnik, wygodne fotele, dobry system audio i czytelna deska rozdzielcza pozytywnie wyróżniają go na tle konkurencji. Typowe naprawy dotyczą drobnych elementów eksploatacyjnych lub przeróbki układu EGR i DPF przy wysokich przebiegach. Niskie spalanie, łatwość obsługi i trwałość blachy to kolejne mocne strony tego modelu.