Parametry silnika OM660.94:- Pojemność: 799 cm³, – Moc: 41KM, – Moment obrotowy: 100Nm, – Turbosprężarka, – Rozrząd: łańcuch, – Wtrysk: common rail. Silnik OM660.94, montowany w Smart Fortwo i City-Coupe, uchodzi za jedną z najbardziej ekonomicznych jednostek diesla swojej epoki. Opinie kierowców w Polsce i Europie najczęściej chwalą ultra-niskie spalanie (miasto 4 l/100km, trasa nawet 3 l/100km), co w połączeniu z lekką budą sprawia, że Smart staje się niezwykle tani w utrzymaniu. Wielu użytkowników wskazuje na przeciętną kulturę pracy (lekko „drży” i jest głośny przy wyższych obrotach), ale podkreślają łatwość jazdy i odporność na awarie przy regularnej obsłudze serwisowej. Do słabych stron należy zaliczyć: nietrwałość łańcucha rozrządu, tendencję do zatarcia turbosprężarki, awaryjność filtra DPF (w nowszych wersjach), zapowietrzanie układu paliwowego, przecieki oleju i regularne zapychanie zaworów EGR. Części nie należą do najtańszych, a nietypowa budowa utrudnia szybkie naprawy. Zalety? Silnik długo trzyma parametry, świetnie reaguje na dobrej jakości olej i regularne serwisy. W użytkowaniu miejskim jest niemal niezniszczalny i łączy niskie spalanie z wystarczającą dynamiką auta do poruszania się w miejskich korkach. Rekomendowany dla osób poszukujących taniego w utrzymaniu auta miejskiego, które bez większych inwestycji przejeżdża setki tysięcy kilometrów.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 0.8 R3 CDI 6V 41KM OM660.94 – Smart Fortwo, Smart City-Coupe...