1.3 CDTI Z13DTHw wariancie 90 KM pojawił się w Oplach Corsie D, Merivie A i Combo D w połowie dekady. Wyróżnia się rozsądną dynamiką (wystarcza do spokojnej jazdy z rodziną), turbosprężarką VGT oraz lepszym odpadem mocy w wyższym zakresie obrotów. Zaletami są cicha praca, rezerwa siły nawet w trasie z obciążeniem, akceptowalne spalanie oraz dość stabilna elektronika. Użytkownicy zgłaszają stosunkowo rzadkie awarie – najczęściej pojawia się konieczność wymiany łańcucha, czasem DPF szwankuje po 150–200 tys. km, sporadycznie padają czujniki, a wtryskiwacze po 200–250 tys. km mogą wymagać regeneracji. Wielu właścicieli wskazuje na bardzo dobry stosunek spalania do osiągów, jednak przy eksploatacji miejskiej trzeba liczyć się z szybszym zużyciem DPF i EGR. Silnik nie zalicza się do dynamicznych, ale jest niezawodny i rekordowo ekonomiczny.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 1.3 CDTI 90KM Z13DTH – Opel Corsa D, Meriva A, Combo...