1.3 CDTI ECOFLEX A13FD 90 KMto zmodyfikowana, ekologiczna jednostka grupy Fiata/Opel, instalowana w Corsie D, Merivie B oraz Combo po 2010 r. Główne dane: 1248 cm³, 90 KM, nowy układ wtryskowy spełniający surowe normy emisji, filtr DPF w standardzie. Silnik cechuje się niezwykle niskim spalaniem (w testach nawet 3,7 l/100km), przystosowaniem do pracy z systemami start-stop, doskonałą kulturą pracy jak na diesla tej pojemności. Użytkownicy chwalą płynną jazdę, szybko reagujący układ DPF, brak dużych drgań na wolnych obrotach i cichość w ruchu miejskim. Z wad: dość kosztowny serwis w razie poważniejszych usterek (filtrowanie DPF, wymiana wtryskiwaczy), zdarzają się wycieki oleju w okolicach filtra oraz szybkie zużywanie się elementów EGR. W nielicznych przypadkach użytkownicy skarżą się na rozciąganie łańcucha rozrządu w okolicach 150 tys. km i sporadyczne zacinanie się turbosprężarki w wyniku jazdy na niskich obrotach. Ogólna opinia: to jeden z najoszczędniejszych nowoczesnych diesli, ale wymaga dokładnego, regularnego serwisowania i unikania wyłącznie krótkich tras po mieście.
Strona główna Silniki – opinie, awarie, wady i zalety Silnik 1.3 CDTI ECOFLEX 90KM A13FD – Opel Corsa D, Meriva B,...